Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

  • Skulpturer för barn och unga i Lorensbergsparken

    Tre nya skulpturer finns nu på plats i Lorensbergsparken som på ett lekfullt sätt speglar parkens historia, natur och omgivning. Skulpturerna som har titeln ”Kultur & Natur” är skapade av konstnären Sara Nilsson.

  • Karin van der Salm ny vd på Gryaab

    Karin van der Salm blir ny vd på Gryaab. Det beslutade Gryaabs styrelse idag 12 mars under ett extrainsatt styrelsemöte. – Det var många mycket väl kvalificerade personer som sökte tjänsten, vilket visar att det finns ett stort intresse för bolaget. Set känns förstås roligt, säger Peter Rundström, styrelseordförande på Gryaab AB. Karin van der Salm tillträder tjänsten omgående.

  • Lakvattnet från Brudaremossen renas

    Brudaremossens soptipp fick under 40 år ta emot göteborgarnas avfall. Idag är det förbjudet att lägga hushållsavfall på soptippar, men de påverkar fortfarande miljön då regnvattnet förorenas. Nu bygger Kretslopp och vatten en ny anläggning för lakvattenrening vid Brudaremossen.

  • Somalia bandylandslaget gästar Biskopsgården

    Nu på onsdag den 21 februari med start klockan 17 kommer Somalia Bandylandslag att gästa Medborgarkontoret på Vårväderstorget. Temat för kvällen är meningsfull fritid och vägen till arbete.

  • Pressinbjudan: Invigningsfest på Länsmanstorget.

    Under hösten och vintern har Svenska kyrkan, GöteborgsLokaler och Trygg, vacker stad samarbetat för att skapa en trygg och vacker miljö runt Länsmanstorget. Första etappen av upprustningen är nu klar och torget invigs med en familjefest den 27 januari. Samarbetet kring upprustningen av Länsmanstorget grundar sig i de dialoger som genomförts med boende i området.

  • Nu kan du kolla luft och buller hemma hos dig

    Tycker du att det bullrar mycket hemma hos dig? Eller undrar du hur luftkvaliteten är där du tittar på nytt hus? Nu kan du kolla! På miljöförvaltningens nya kartsajt kan du ta reda på allt du behöver veta om luftkvalitet och buller i Göteborg.

  • Fastighetsnämnden besöker Biskopsgården på måndag.

    Vilka satsningar är igång för att få ut invånare i arbete? Varför vill Torslandaborna ha hyresrätter och vad gör svarta andrahandskontrakt med invånarna som bor i Biskopsgården? Dessa och många fler frågor kommer Fastighetsnämnden och ledningen att få höra mer om nu på måndag den 18 december. Då håller fastighetsnämnden årets sista nämndsmötet på Västra Hisingens medborgarkontor i Biskopsgården.

Visa mer